Wijziging Code VVR per 1 januari 2022

Na een overgangsperiode is duidelijk geworden dat het in de praktijk niet mogelijk is om te verlangen dat iedere passagier over een gecertificeerde rolstoel beschikt. De crashtest is daarmee als eis vervallen, maar wordt nog wel van harte aanbevolen.

Vragen over de cao?

Stel ze aan KNV, CNV of FNV. Er zijn afspraken gemaakt met vakbonden en werkgevers, dat zij het loket zijn waar u vragen kunt stellen.

Internetcursussen

Recent is de e-learning Agressie in de Taxi is geactualiseerd met nieuwe video's, uitleg en toetsvragen. Binnenkort zal ook een nieuwe versie van Lastige situaties in de Taxi verschijnen. Houdt u ook uw kennis up-to-date via één van de gratis e-learnings van Sociaal Fonds Mobiliteit?

Taxi Nieuws

Op weg naar beter vervoer voor kinderen met ZEVMB

Vervoer heeft een grote invloed op de kwaliteit van leven van gezinnen met kinderen met ZEVMB... lees meer

Nieuwe code VVR: crashtest geen eis meer, veiligheid per rolstoel bekeken

Rolstoelen die voldoen de richtlijn ISO 7176-19, en dus 'gecrashtest' zijn, kunnen bijna altijd veilig vervoerd worden... lees meer

'Minimaal 50 waterstoftankstations voor 2025, daar gaan we voor'

Doelgroepenvervoer op waterstof staat nog in de kinderschoenen in Nederland... lees meer

Cao

Lees meer over de cao Taxi en aanverwante onderwerpen.

Code VVR

Hoe vervoert u rolstoelinzittenden op een veilige manier? De instructiekaart geeft u richtlijnen.

‘Wij zijn er voor iedereen die in het taxivervoer werkt: werkgevers, chauffeurs, taxileraren, centralisten, planners en ander niet-rijdend personeel.’
Henk van Gelderen, Sociaal Fonds Mobiliteit

1.558

Deelnemers aan de internetcursus Gezond werken in de taxi sinds september 2016.

'De tips uit het Rolstoel ABC gebruik ik dagelijks.’
Peter van Dijk, Taxichauffeur Venlo

Looncalculator

Gebruik onze stapsgewijze rekenmodule om uw loon te bepalen conform cao Taxivervoer.

naar boven
http://web.sft.vdmi/application/themes/sft/assets/css/cookie.css